maandag 18 september 2017

Een heerlijk jurkje voor Lily: The Squared Away Tunic and Dress

De laatste maanden werkte ik bijna uitsluitend met tricot stoffen. Daar lagen mijn mooie katoentjes dan, stof te vangen in hun kast. Tot ik 2 weken geleden een oproep zag voor een prachtige jurk, in katoen,The Squared Away Tunic And Dress for girls size 1-16 ! Ik was meteen verkocht. Ik meldde me aan, en diezelfde avond kon ik er al aan beginnen.

Ik koos ervoor om het jurkje voor Lily te testen. Het kleinste maatje kwam overeen met haar afmetingen, dus er waren geen aanpassingen nodig.
Eerst maakte ik een test jurkje.

Lily was er alvast voor gewonnen, ik kreeg haar met geen stokken meer uit haar jurk. Dus liet ik haar lekker ronddartelen terwijl ik stof zocht voor een nieuw exemplaar.

Ik had nog enkele mooie Michael Miller stofjes liggen, die ik bewaarde voor een mooi project. De kleuren vond ik perfect voor Lily, dus zette ik al gauw mijn schaar in de stof. Dit keer wou ik experimenteren met stoffen combineren. Het was de bedoeling om de bovenste boord in een contrasterende boord te doen. Helaas knipte ik fout in al mijn enthousiasme, waardoor het middenstuk de andere kleur werd. 
Ik wil jullie de foto's niet onthouden, al had ik het combinatie dus liever anders gezien.
Wat denken jullie?




Intussen was ik er ook achter gekomen dat praktisch alle Amerikaanse patronen hun naadwaarde reeds bevatten. Dat wist ik niet bij de eerste 2 jurkjes. Derde keer, goede keer, alle patroondelen geknipt zoals het hoort, én de juiste boord geknipt. Ik ben heel trots op het resultaat!












 Het jurkje onderscheidt zich door de vierkante neklijn en een rokdeel met plooitjes.
Je kan kiezen voor een korte mouw, of zoals ik, voor lange mouwen.
Ook heb je de optie om er een tuniek van te maken, leuk voor op een jeans. Zelf hou ik van lange zwierige kleedjes, een tuniek zou ik eerder voor mijn 6-jarige meid maken.
Wat ik fantastisch vind aan dit patroon, is dat er een aangepaste versie inbegrepen is voor T12 - T16, die rekening houdt met de rondere vormen van ontwikkelende tieners. Zo kan het patroon vele jaren mee.






Patroon: Squared Away Tunic and Dress for girls size 1-16 van Winter Wear designs, hier te verkijgen: https://www.winterweardesigns.com/products/squared-away-tunic-and-dress-for-girls-size-1-16



Geen opmerkingen:

Een reactie posten